آموزش انگلیسی

آموزش اصولی انگلیسی

آموزش انگلیسی

آموزش اصولی انگلیسی

بایگانی
  • ۰
  • ۰

این مقاله درباره چیزهایی است که من از خواندن و نوشتن کتاب خودآموز زبان انگلیسی در طول این دو هفته یاد گرفتم (چیزهایی که حتی با سال ها بازبینیِ عناصر آموزش زبان انگلیسی درنیافته بودم) درواقع این مقاله درباره این است که چه عناصری برای خود آموزی زبان آموزان مفید است.

کتاب اÙ?Ú¯Ù?Û?سÛ?

1- چک کردن جواب ها خیلی آسان است (به هر روشی اشتباه است)

گفتن این موضوع ممکن است عجیب به نظر برسد و حتی عجیب تر شروع این مقاله با این موضوع است، اما من فکر می کنم این نکته نشان دهنده بزرگترین مشکل خودآموزی است. اگر از من بخواهند که بدترین راه ممکن برای خود آموزی را بیان کنم خواهم گفت:

  • تا جایی که می توانید با سرعت تمرین کنید.
  • جوابهایتان را در سریعترین زمان ممکن چک کنید
  • سریعاً به صفحه بعد (و بخش بعدی) بروید
  • سریعاً آن چیزی را که آموخته اید فراموش کنید.

این دقیقا همان چیزی است که کتاب های خودآموز براساس آن طراحی شده اند. من صادقانه می توانم بگویم که من در کلاس هایم هرگز این کارها را انجام نمی دهم. در عوض، کارهای زیر را انجام می دهم:

  • اصلاح کردن
  • راهنمایی دانش آموزان در رابطه با شروع چک کردن و بررسی جوابهایشان
  • خواستن از دانش اموزان برای پیدا کردن جوابهایشان (دریک متن، در اینترنت، در یک متن توضیحی درباره گرامر و غیره )

من نمی فهمم چرا انواع راه های موثر در چک کردن جواب ها در کتاب های خودآموز مورد استفاده قرار نمی گیرد. همچنین یک راه برای بررسی پاسخنامه به شکل سخت تر از معمول وجود دارد، که این هم نشان دهنده فقدان تاکید بر یادگیری واقعی دانش آموزان است. این سخت بودن به این دلیل است که باید نگاه اجمالی به صفحات انداخت تا مثلاً متوجه شد معنی”23?b” در پاسخنامه و از نظر زبان چیست. در حالی که قرار دادن جمله “23? انواع مختلفی از پنیر موجود است” هم چک کردن را آسان تر می کند و هم به یاد دانش آموزان می آورد که چه چیزی را مطالعه می کنند (در صورتی که 23:b بدون یادآوری کلمات و جملات است)

...

ادامه مطلب را در لینک اصلی زیر بخوانید:

برای مطالعه ادامه متن بر روی لینک اصلی زیر کلیک کنید:

20 مشکل جدی که برخی از کتاب های خودآموز زبان دارند!

  • ۹۸/۰۶/۲۵
  • مونا علوی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی