آموزش انگلیسی

آموزش اصولی انگلیسی

آموزش انگلیسی

آموزش اصولی انگلیسی

بایگانی
  • ۰
  • ۰

وقتی یک شرکت آگهی استخدام منتشر می‌کند، رزومه‌های دریافتی را به صورت دستی یا به کمک نرم‌افزار (ATS) بررسی می‌کند. فرآیند بررسی متقاضیان از طریق جستجوی کلمات کلیدی انجام می‌شودو رزومه‌هایی که شامل این کلمات کلیدی نمی‌شوند کنار گذاشته خواهند شد، در واقع مورد مطالعه قرار نخواهند گرفت. بنابراین برای بالا بردن شانس استخدام خود باید سعی کنید این کلمات کلیدی را در رزومه خود بگنجانید. از عبارات و کلمات کلیدی در رزومه خود استفاده کنید. در این راهنمای جامع، با کلمات کلیدی، و موارد مناسب برای استفاده در رزومه آشنا خواهید شد. 

رزÙ?Ù?Ù?

کلمات کلیدی چه ویژگی‌هایی دارند؟

کلمات کلیدی عمدتا اسم هستند. اکثر افراد برای تأکید بر مهارتها و دستاوردهای خود از کلمات قدرتمند یا افعال حرکتی مانند “created” ، “solved” یا “trained” استفاده می‌کنند. اما مسئله اینجاست که این کلمات از نظر استخدام کنندگان کلمات کلیدی نیستند. در مثال‌های زیر کلمات قدرتمند به صورت مورب و کلمات کلیدی به صورت بولد نوشته شده‌اند.

  • Created a training program for new-hires
  • Coordinated product launch campaigns and outreach events
  • Developed a budgeting software using JavaScript and HTML

نحوه کار نرم افزارهای بررسی متقاضیان (ATS)

ممکن است فکر کنید که با اضافه کردن کلمات کلیدی ‌مشکلتان حل خواهد شد. اما باید بدانید که ‌ATS ‌ها از آنچه فکر می‌کنید پیچیده تر هستند. آنها می‌توانند برای موارد زیربرنامه ریزی‌ شوند:

  • رزومه‌هایی که دارای کلمات کلیدی مورد نظر کارفرمایان هستند را جستجو کنند
  • تعداد دفعاتی که هر کلمه کلیدی درهر رزومه تکرار شده را بشمارند و سپس آنها را به ترتیب تعداد کلمات کلیدی رتبه بندی کنند
  • کلمات را بر حسب اهمیتی که برای کارفرما دارند رتبه بندی کنند برای مثال اگر مهارت‌های طراحی نسبت به حل مسئله برای یک کار خاص از اهمیت بیشتری برخوردار باشند، استخدام کننده می تواند ATS را برنامه ریزی کند که ارزش بیشتری را برای کلمات کلیدی مانند “Adobe Photoshop” ، “Illustrator” یا “typography” در نظر بگیرد.

ATSهای پیشرفته می‌توانند کلمات کلیدی بکار رفته شده در متن را نیز شناسایی کنند. و رتبه بالاتری به کلمات کلیدی که به یکدیگر مرتبط هستند، اختصاص دهند. دقت داشته باشید که با اضافه کردن کلمات کلیدی نمی‌توانید ATS ها را فریب دهید.

...

اطلاعات بیشتر را در لینک اصلی زیر بخوانید:

از این عبارات انگلیسی در نوشتن رزومه تان حتما استفاده کنید!

  • ۹۸/۰۶/۲۵
  • مونا علوی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی